شیشه, ورق های پلی کربنات

ورق های پلی کربنات یا شیشه؟ کدام یک برای ساخت گلخانه بهتر است؟

ورق پلی کربنات یا شیشه؟ کدام یک برای ساخت گلخانه بهتر است؟

 

امروزه ساخت گلخانه ها با ورقهای پلی کربنات به طور گسترده ای محبوب شده اند،  و به نظر می رسد که به عنوان ماده اصلی در پوشش گلخانه ها محسوب میشوند و از شیشه سبقت گرفته اند. با این حال ، هر دوی آنها دارای معیارهای مختلف و با مزیت های مختلف هستند. در این مقاله به مزایای استفاده از ورق های پلیکربنات بر روی شیشه خواهیم پرداخت.

عناوین :

  1. بهره وری ورق های پلیکربنات در ساخت گلخانه
  2. پلی کربنات ماندگار در برابر ضربه
  3. مقرون به صرفه بودن ورق پلی کربنات
  4. وزن سبک پلی کربنات

بهره وری ورق های پلیکربنات در ساخت گلخانه

وقتی گیاهان در تابش نور 70 تا 75 درصدی باشند رشد بیشتری خواهند داشت. نور پراکنده برای گلخانه مهم است ، ورق های پلی کربنات برای استفاده به عنوان دیفیوزر نور طراحی شده اند. از آنجا که ورق های پلی کربنات ضخیم تر از شیشه هستند ، باعث انتشار نور بهتر نسبت به شیشه های استاندارد می شوند. تمام گیاهان موجود در گلخانه مقدار برابر نور خورشید را دریافت می کنند که برای رشد گیاهان ضروری است. انتشار کمتری یا بدون انتشار نور می تواند باعث گرم شدن گلخانه از این رو ، اثر سوزش باشد. ورق های پلی کربنات دارای فیلتر ماوراء بنفش طبیعی هستند ، این گیاهان را از قرار گرفتن در معرض تابش مضر محافظت می کند.با طلق البرز همراه باشید.


حتما بخوانید: لوله پلی کربنات

حتما بخوانید: ورق پلی کربنات


پلی کربنات ماندگار در برابر ضربه

گلخانه ها در باغچه های خانه هستند ، که باعث می شود آنها مستعد آسیب های زیادی شوند. گلخانه های ساخته شده با شیشه در باغی که بچه ها با توپ بازی می کنند ، خطرناک است.

ورق های پلی کربنات  برای استفاده به عنوان پلاستیک گلخانه ای مناسب است ، از شیشه قوی تر است . تعویض شیشه یک دردسر است ، زیرا اندازه مناسب را باید پیدا کرد و معمولاً توسط پیمانکار جایگزین می شود زیرا شیشه ماده پیچیده ای است.

ورق های اکریلیک قوی هستند و مقاومت در برابر ضربه 6 تا 7 برابر بیشتر از شیشه است. با این حال ، هنگامی که صحبت از جایگزینی ورقهای پلیکربنات می شود ، بسیار راحت تر است. در صورت بروز هرگونه صدمه یا شرایط دیگر می توانید خود صفحات پلیکربنات را جایگزین کنید.

 ورق پلی کربنات یا شیشه؟ کدام یک برای ساخت گلخانه بهتر است؟

حتما بخوانید: ورق پلی کربنات 

 

مقرون به صرفه

چند سال  پیش مردم حتی نمی توانستند در مورد ساخت گلخانه با ورق پلی کربنات فکر کنند. همانطور که برایشان گران به نظر می رسید،  و مهمتر از آن ، مخالف سبک سنتی و موجود بود.

با افزایش گذشت زمان قیمت ورق های پلی کربنات رو به کاهش است و مردم شروع به انتخاب ورق های پلی کربنات  برای ساخت گلخانه ها کردند.

افزایش استفاده ازورق های پلی کربنات عمدتا به دلیل پیشرفت های علمی است .

 

سبک وزن

شیشه می تواند بسیار سنگین باشد ، به ویژه هنگامی که ضخامت آن مشخص شود ، بنابراین نیاز به نگه داشتن آن در محل ایمن دارد.

پلیکربنات بسیار سبک وزن است ، در حالی که با یک صفحه شیشه مقایسه می شود. وزن آن از نیمی از وزن شیشه  می باشد که یک عامل مهم هنگام نصب پنجره ها و صفحه های بزرگتر بر روی گلخانه است.

رشد گسترده گیاه

ورق های پلی کربنات تأثیر قابل توجهی در عملکرد کلی گلخانه دارد ، به این معنی که به دلیل گلخانه ای از جنس پلیکربنات می توان رشد گسترده گیاه را در پی داشت. این به شما امکان می دهد تا میوه و سبزیجات مورد علاقه خود را در طول سال پرورش دهید. این ورق ها شما را از گرم شدن مصنوعی ،مصرف بیش از اندازه برق ، زمان و هزینه صرفه جویی می کنند.

اگرچه مردم هنوز گلخانه های شیشه ای به سبک کلاسیک را دوست دارند اما اگر مزایای استفاده از هر دو ورق پلیکربنات را نسبت به لیوان مقایسه کنید متوجه میشوید این نوع ورق ها به تدریج شیشه را در دست گرفته و ممکن است گلخانه های پلیکربنات خیلی طول نکشند که گلخانه های شیشه ای را به طور کامل تصاحب کنند.

 

می‌توانید با شماره‌های ۳۳۹۳۱۱۶۴ ،۳۳۹۳۳۰۹۳  تماس حاصل فرمایید.

برای بازدید از صفحه اصلی کلیک کنید.

آدرس وبسایت:

alborzplastomer.ir

 

 

blogfa

instegram

linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *