طلق پلاستیکی

ورق های سقف پلی کربنات برای پوشش های سقف؟

اگر از غریبه ای در خیابان بپرسید پلی کربنات چیست، به احتمال زیاد با نگاهی متحیر مواجه خواهید شد. بسیاری از مردم این را نمی دانند، اما پلی کربنات در اطراف ما وجود دارد. زمان کشف آن در سال 1898 توسط دانشمند آلمانی آلفرد آینهورن است ، این ماده در زمینه های مختلفی مانند: الکترونیک، اتومبیل و حتی عینک مورد استفاده قرار می گیرد . در این پست، یکی از محبوب ترین کاربردهای پلی کربنات را مورد بحث قرار می دهیم، و اگر هنوز نمی دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنم، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به شیشه های ماشین و چراغ های آن دقت کنیم جنس آن چیست؟

ورق های سقف پلی کربنات را می توان در بالای گلخانه ها، کارخانه ها و استخرها پیدا کرد. آنها به عنوان نورگیر در ساختمان های تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند و اخیراً حتی سقف ورزشگاه ها را با الگوی خیره کننده سفید، آبی و لاجوردی تزئین کرده اند.

با این اوصاف،پلی کربنات یک جایگزین شفاف، سبک و قوی تر برای شیشه است و همچنین جایگزینی عالی برای سایر مواد نیمه شفاف مانند فایبرگلاس است. در واقع، آنها در پروژه های مقیاس کوچکتر مانند آلاچیق برای اقامتگاه های خصوصی بسیار محبوب شده اند. یا پروژه های کوچک مانند سرپناه دوچرخه و پوشش پیاده رو نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

چرا برای سقف از ورق پلی کربنات استفاد میشود؟

ورق های سقف پلی کربنات به دلیل ویژگی های ذاتی خود مزایای عمده زیر را دارند:

پلی کربنات ماده ای بسیار سبک تر از شیشه است که کار را با آن آسان تر می کند.
برش ورق های پلی کربنات بسیار راحت تر از شیشه است. برخلاف شیشه که معمولاً به اره مخصوص نیاز دارد، هر اره مدور استانداردی را می توان برای پلی کربنات استفاده کرد. همچنین به این معنی است که هر گونه خطا در برنامه ریزی را می توان به راحتی با تنظیم اندازه یا زاویه ورق در محل ساخت و ساز برطرف کرد.
پلی کربنات یک ترموپلاستیک است، به این معنی که بسیار انعطاف پذیر و همه کاره است. این به شما امکان می دهد با شکل، رنگ ها و درصد انتقال نور آن بازی کنید.
پلی کربنات بسیار قوی و بادوام است و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.
در مقایسه با شیشه، پلی کربنات برای عایق بسیار بهتر است. به همین دلیل، به طور گسترده ای برای گلخانه ها استفاده می شود و از گیاهان داخل در برابر دمای انجماد محافظت می کند و همچنین اجازه می دهد نور خورشید لازم وارد شود.
پلی کربنات برخلاف فایبرگلاس که شکننده می شود و به مرور زمان رنگ خود را از دست می دهد، پلی کربنات رنگ، شفافیت و شکل خود را برای سال ها حفظ می کند.
پلی کربنات می تواند مانند شیشه شفاف باشد و می توان آن را تنظیم کرد تا درصد انتقال نور خاصی را منتقل کند.

کاربرد ورق های سقف پلی کربنات

اکنون که کمی بیشتر در مورد ورق های سقف پلی کربنات صحبت میکنیم

آلاچیق

آلاچیق فضایی فوق العاده برای باغ هر خانه ای است. آلاچیق یک قسمت نشیمن در فضای باز است که به طور سنتی با یک سایبان چوبی پوشیده شده است که محافظت نسبی از قرار گرفتن در معرض آفتاب و باران را فراهم می کند. بیایید فرض کنیم که شما می خواهید آلاچیقی بسازید که محافظت کامل داشته باشد ، بدون اینکه از نور خورشید یا آسمان آبی زیبا چشم پوشی کنید. در این مرحله، می توانید از شیشه یا پلی کربنات برای سقف استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که وزن شیشه بیش از دو برابر پلی کربنات است و اگر این یک پروژه مسکونی است، ممکن است بخواهید از گزینه سبک تر استفاده کنید. همچنین، با ورق های پلی کربنات، می توانید از نور خورشید و نور طبیعی بدون خطرات اشعه ماوراء بنفش لذت ببرید.

روکش های راهرو

معابر سرپوشیده در شهرهایی که بارش برف شدید یا گرمای شدید وجود دارد، مورد توجه بیشتری قرار میگیرد. ورق های پلی کربنات می توانند وزن بارش برفی را تحمل کنند و می توانند استحکام خود را از -50 درجه سانتیگراد تا تقریباً 140 درجه سانتیگراد حفظ کنند. کیفیت دیگری که برنامه ریزان شهری و طراحان پروژه های در مقیاس کوچکتر را به پلی کربنات جذب می کند، مقرون به صرفه بودن آن است. ورق های سقف پلی کربنات بسیار بادوام هستند و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند.

روکش استخر

طراحان یک پوشش استخر بزرگ به دنبال راه حل خاصی برای سقف بودند. آنها پوششی می خواستند که استخر شنا را در تمام طول سال محافظت کند – در تابستان از گرما و آفتاب شدید و در زمستان از بادهای شدید، باران و هوای سرد.

ورق های پلی کربنات یک ماده شفافیت مانند شیشه با دوام باورنکردنی خود بهترین های هر دو جهان را ارائه داده است .

امیئوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشه

اگر قصد خرید پلی کربنات  دوجداره و تخت را دارید با شماره های فروشگاه طلق البرز تماس بگیرید بالاترین کیفیت

برای اطلاعات بیشتر از قیمت روز ورق پلی کربنات و خرید پلی کربنات با شماره های ۳۳۹۳۱۱۶۴-۳۳۹۳۳۰۹۳ -۰۲۱  تماس بفرمایید.

طلق البرز  محصولات متنوع با کیفیت بالا، قیمتی مناسب و خدمات عالی ارائه مینماید.

در شبکه های اجتماعی ما میتوانید نمونه کار ها و ایده های جالبی که از محصولات ما ارائه گردیده دیدن فرمایید.

blogfa

instegram

linkedin

خرید پلی کربنات | قیمت ورق پلی کربنات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *