ورق های پلکسی گلاس

نحوه برش ورق اکریلیک (پلکسی گلاس)

نحوه برش ورق های اکریلیک

شاید لازم باشد در پروژه ای خودتان ورق اکریلیک را برش بزنید  پس در این مقاله با طلق البرز همراه باشید.(برش ورق پلکسی )

برش ورق های اکریلیک نسبتاً ساده هستند. اگر ورق شما نازک است برای مثال کمتر از 3⁄16 اینچ (48/0 سانتی متر) ، می توانید از روش امتیاز دهی استفاده کنید. در غیر این صورت ، برای برش آن باید از اره استفاده کنید.

توجه کنید: قبل از انجام هر نوع برش ، عینک ایمنی بزنید.

1

برش یک خط مستقیم با به ثمر رساندن ورق اکریلیک

اکریلیک را روی یک سطح صاف قرار دهید. برای سهولت کار باید یک سطح صاف به اندازه کافی بزرگ لبه دار بالا تر از سطح زمین پیدا کنید که بتواند ورق پلکسی خود را در آن قرار دهید. تا بتوانید از کف دست خود برای شکستن اکریلیک استفاده کنید.

 

نحوه برش ورق های اکریلیک

2

 

خط خود را علامت گذاری کنید. ابعاد دقیق خود را با استفاده از خط کش مناسب اندازه کنید . می توانید خط را با یک نشانگر دائمی یا مداد چربی علامت گذاری کنید ، یا فقط می توانید از خط کش به عنوان راهنمای تیغه خود استفاده کنید.

 

نحوه برش ورق های اکریلیک

3

خط را در آکریلیک با یک کاتر علامت گذاری کنید. با استفاده از خط کش خود به عنوان یک راهنما ، یک تیغه  یا کاتر  را در امتداد خط برش قرار دهید ، و سعی کنید یک خط مداوم را ، با فشار ملایم و یکنواخت ایجاد کنید. تیغه را در امتداد خط به سمت خود بکشید.  داشتن یک خط صاف در دور اول بسیار مهم است ، زیرا این خط خطوط بعدی شما را راهنمایی می کند.

 

نحوه برش ورق های اکریلیک

4

با استفاده از تیغه علامت گذاری برش را عمیق کنید. تیغه را چندین بار روی خط بزنید تا یک شیار قابل توجه پیدا کنید. پس از انجام این کار ، آن را پشت و رو کنید و در امتداد قسمت پشتی یک خط ایجاد کنید که از طرف دیگر خط را دنبال کند. همچنین چندین بار آن را امتیاز دهید.

نحوه برش ورق های اکریلیک

5

ورق اکریلیک را بشکنید. خطی را که به ثمر رسانده اید مستقیماً در امتداد لبه میز قرار دهید. استفاده از گیره برای نگه داشتن ورق روی میز روند کار را آسان می کند. با فشار دادن روی لبه خارجی با حرکت سریع ورق را در خط به دست آمده بشکنید. می توانید دست خود را به یک لبه بپیچید و از وزن بدن خود برای فشار دادن استفاده کنید.

 

نحوه برش ورق های اکریلیک

اره ورق اکریلیک

1

از تیغه مخصوص آکریلیک استفاده کنید. برای پلاستیک ، شما به یک تیغه با تعداد دندان بالا نیاز دارید. به دنبال تیغه ای بگردید که بگوید برای اکریلیک یا پلکسی گلاس ساخته شده است. با این تیغه ها برش تمیزتری خواهید یافت.
می توانید از تیغه معمولی استفاده کنید ، اما برش دندانه دارتر خواهد بود.

 

2

 

محل برش روی ورق را علامت گذاری کنید. قبل از شروع ، محلی را می خواهید برش دهید با یک ماژیک مشخص کنید.با اره رومیزی یا اره برقی می توانید یک خط مستقیم  و منحنی ها را ببرید.
قرار دادن نوار نقاشی روی خط برش می تواند به شما کمک کند تا با اره برقی لبه تمیزتری ایجاد کنید.

 

3

 

ورق اکریلیک را برای برش مستقیم از داخل به سمت  اره رومیزی فشار دهید. از یک لبه علامت گذاری شده شروع کنید. آکریلیک را با سرعت ثابت از طریق اره میز فشار دهید ، و مطمئن شوید که انگشتان خود را از مسیر اره دور نگه دارید. خیلی سریع حرکت نکنید ، زیرا لبه خشن تری ایجاد می کنید ، اما خیلی آهسته پیش نروید ، زیرا می توانید پلاستیک را ذوب کنید.

4

 

با اره برقی یک خط منحنی ببرید. ورق اکریلیک را روی لبه میز تنظیم کنید تا بتوانید آن را با اره برش برش دهید. اره برقی را از لبه خارجی به سمت بدن خود در امتداد خطی که ایجاد کرده اید فشار دهید ، بنابراین می توانید مدام چشم خود را به تیغه و خط نگاه دارید. اگر در یک زاویه گیر کردید ، اره برقی را همانطور که آمدید بیرون بیاورید و از لبه دیگر ببرید. (برش ورق پلکسی )

نحوه برش ورق های اکریلیک

صافی لبه ها ی ورق اکریلیک

 

1

 

هر قطعه بزرگی از ورق پلکسی  را که  با اره یا روش دیگر در لبه آن باقی مانده است بررسی کنید. برای صاف کردن آنها از یک سوهان فلزی استفاده کنید تا با لبه ای که بریده اید یکنواخت باشند.

نحوه برش ورق های اکریلیک

2

با کاغذ سنباده روی قسمت های غیر صاف بکشید، روی کاغذ سنباده آب بزنید تا کاغذ سنباده کاملاً مرطوب شود. برای اصلاح لبه ، به کاغذ سنباده ظریفنیاز دارید و در انتها با کاغذ سنباده 600 ریز کاری کنید.
خرید کاغذ سنباده ضدآب طراحی شده برای پلاستیک است

 

نحوه برش ورق های اکریلیک

3

 

لبه را Buff کنید. لبه بافر را به دریل برقی خود وصل کنید. بافر را با یک ترکیب پرداخت مالش دهید ، و سپس لبه را پایین بکشید تا صاف و براق شود. این مرحله واقعاً لبه را اصلاح می کند ، اما زیاد ضروری نیست.
اگر لبه بافر ندارید ، می توانید از کاغذ سنباده خوب  استفاده کنید.

 

نحوه برش ورق های اکریلیک

 

خرید ورق اکریلیک و قیمت

برای خرید ورق پلکسی گلاس و  اطلاعات بیشتر از قیمت روز ورق پلکسی گلاس  | قیمت پلکسی گلاس پامنار با شماره های ۳۳۹۳۱۱۶۴-۳۳۹۳۳۰۹۳ -۰۲۱  تماس بفرمایید.

آدرس وبسایت:

alborzplastomer.ir

 

طلق البرز  محصولات متنوع با کیفیت بالا، قیمتی مناسب و خدمات عالی ارائه مینماید.

در شبکه های اجتماعی ما میتوانید نمونه کار ها و ایده های جالبی که از محصولات ما ارائه گردیده دیدن فرمایید.

blogfa

instegram

linkedin

نمایندگی پلکسی گلاس در تهران | قیمت پلکسی گلاس پامنارنمایندگی پلکسی گلاس در تهراننمایندگی پلکسی گلاس در پامنار | برش ورق پلکسی

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *