ورق های پلی کربنات

هر چیزی که شما باید درباره پلی کربنات (PC) بدانید

پلیکربنات چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟

پلاستیک های پلیکربنات (PC) یک ترمو پلاستیک طبیعی شفاف است.

اگرچه در رنگهای متنوعی شفاف و غیر شفاف به صورت تجاری ساخته می شوند، اما ماده اولیه امکان انتقال داخلی نور تقریباً با همان ظرفیت شیشه را فراهم می آورد.

در مواردی که مقاومت در برابر ضربه و یا شفافیت یک محصول مورد نیاز باشد پلیمرهای پلی کربنات برای تولید انواع مختلفی از مواد مورد استفاده قرار می گیرند. ورق پلی کربنات  معمولاً برای لنزهای پلاستیکی در عینک ، در وسایل پزشکی ، قطعات خودرو ، وسایل محافظ ، گلخانه ها ، دیسک های دیجیتال (CD ، DVD و Blu-ray) و وسایل روشنایی بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی کربنات همچنین از مقاومت بسیار خوبی در برابر گرما برخوردار است و بدون تخریب قابل توجهی در مواد با مقاومت در برابر شعله قابل ترکیب است. پلاستیک های پلی کربنات ، پلاستیک های مهندسی هستند به این دلیل که به طور معمول برای مواد مقاوم تر و مستحکم تر مانند سطوح “شیشه مانند” مقاوم در برابر ضربه استفاده می شوند.

حتما بخوانید:مزیت بهترین ورق پلی کربنات سال ۹۸

 

نمودار زیر مقاومت نسبی پلی کربنات را نسبت به مقاومت در برابر سایر پلاستیک های متداول مانند ABS ، پلی استایرن (PS) یا نایلون مقایسه می کند.

 

نمودار زیر مقاومت نسبی پلی کربنات

 

 

یکی دیگر از ویژگی های پلی کربنات این است که بسیار قابل انعطاف است. به طور معمول می تواند در دمای اتاق و بدون ترک خوردگی یا شکستن ، شبیه به ورق آلومینیومی تشکیل شود.

 

خصوصیات  ورق پلی کربنات چیست؟

 

اکنون که می دانیم برای چه مواردی استفاده می شود ، بیایید برخی از خصوصیات اصلی پلی کربنات را بررسی کنیم.

پلی کربنات به عنوان “گرمانرم طبقه بندی می شود و این نام با نحوه پاسخ پلاستیک به گرما ارتباط دارد. مواد ترموپلاستیک در نقطه ذوب آنها (155 درجه سانتیگراد در مورد پلی کربنات) مایع می شوند. یک ویژگی مهم مفید در مورد ترموپلاستیک این است که می توان آنها را تا نقطه ذوب خود گرم کرد ، سرد کرد و دوباره بدون تخریب قابل توجه مجدداً گرم کرد. به جای سوختن ، ترموپلاستیک ها مانند مایعات پلی کربنات هستند که به آنها اجازه می دهد تا به راحتی تزریق شوند و سپس دوباره بازیافت شوند.

در مقابل ، پلاستیک های ترموست فقط می توانند یک بار گرم شوند. گرمایش اول باعث می شود مواد ترموستات تنظیم شود و در نتیجه تغییر شیمیایی ایجاد می شود که قابل برگشت نیست. اگر سعی کردید یک بار دیگر پلاستیک ترموست را به درجه حرارت بالا گرم کنید ، به سادگی می سوزد. این ویژگی باعث می شود مواد ترموست گزینه های های ضعیفی برای بازیافت باشد.

حتما بخوانید:۱۰ حقایق جالب درباره پلی کربنات – قیمت ورق پلی کربنات ۹۸

چرا از پلی کربنات اینقدر استفاده می شود؟

 

پلی کربنات یک پلاستیک فوق العاده مفید برای کارهایی است که نیاز به شفافیت و مقاومت در برابر ضربه زیاد دارد. این یک جایگزین سبک تر برای شیشه و فیلتر UV طبیعی است ، بنابراین اغلب در عینک استفاده می شود. در مکانیسم های خلاق ، ما از پلی کربنات در تعدادی از برنامه ها در طیف وسیعی از صنایع استفاده کرده ایم. چند نمونه شامل موارد زیر است:

پنجره های روشن روی مدل های نمونه اولیه

رنگ های اولیه نمونه های شفاف

لوله های روشن برای نمونه های اولیه تجهیزات ورزشی

دیفیوزرها و لوله های نور برای LED ها

قالب های شفاف برای ریخته گری

 

ما ور پلی کربنات رنگی را برای اهداف کاهش تابش نور (مثلاً برای پوشاندن علائم روشن در بزرگراه) استفاده کرده ایم. شرکت هایی که این نوع محصول را تولید می کنند ، غالباً پلی کربنات رنگی شده را در جلوی علائم خود قرار می دهند تا هم از LED ها محافظت کنند و هم از میزان تابش نور استفاده کنند.

انواع مختلف پلی کربنات چیست؟

با توجه به مواد AZO ، پلی کربنات همزمان در اواسط قرن بیستم توسط GE در ایالات متحده و بایر در آلمان توسعه داده شد. در دوره مدرن توسط تعداد زیادی بنگاه تولید می شود که هر کدام به طور معمول دارای فرایند تولید خاص خود و فرمول منحصر به فردی هستند. نام های تجاری شامل انواع شناخته شده (یا “رزین”) مانند Lexan® توسط SABIC ، یا Makrolon® توسط Bayer MaterialScience است. می توانید لیست کاملی از تولید کنندگان مواد را در اینجا مشاهده کنید.

انواع مختلفی از پلی کربنات در صنعت وجود دارد. اکثر آنها با نام عمومی (پلی کربنات) خوانده می شوند و به طور معمول با مقدار تقویت کننده فیبر شیشه ای که در آن قرار دارند و واریانس جریان مذاب بین آنها متفاوت است. برخی از پلی کربنات ها مواد افزودنی مانند “تثبیت کننده های ماوراء بنفش” دارند که از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت خورشید در برابر مواد محافظت می کنند. پلی کربنات قابل قالب تزریقی ممکن است مواد افزودنی دیگری مانند مواد آزاد کننده قالب را که در طی پردازش روغنکاری می کنند ، شامل شود. پلی کربنات نهایی به طور معمول در سیلندرها ، میله ها یا ورق ها به فروش می رسد.

ورقه های پلی کربنات دو یا چند جداره

 

حتما بخوانید :ورق های پلی کربنات یا شیشه؟ کدام یک برای ساخت گلخانه بهتر است؟

ورقه های پلی کربنات دو یا چند جداره

ورقه های پلی کربنات دو یا چند جداره ابعاد گسترده تری از صنعت شیشه را در مصارف مختلف به ما ارائه می دهند،در مواردی که خصوصیاتی چون شفافیت و مقاومت ضربه ای بالا در اولویت باشند.
ورقه های پلی کربنات دارای خواص فیزیکی ، مکانیکی ، الکتریکی ، و گرمایی عالی بوده که متضمن اعتبار قابل ملاحظه آنها در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی است . این ورق ها که سهم عمده ای در زیباسازی محیط اطراف ما دارد.
فراگیر بودن و قابلیت تغییر پذیری و انعطاف این محصول، باعث شده تا در ساخت بناهای مختلفی همچون بیمارستانها ، مدارس ، ورزشگاهها و زیر ساخت های عمومی ،انواع ورق های پلی کربنات تولید طلق البرز به عنوان یک انتخاب ایده آل ، مورد توجه قرار گیرند .

اگر قصد خرید ورق های پلی کربنات در تهران و سایر استان ها را دارید و نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر دارید ، می توانید از طریق تماس با کارشناسان فروش طلق البرز، در کوتاه ترین زمان از قیمت ورق پلی کربنات در تهران مطلع شده و محصول مورد نظرتان را خریداری نمایید.

 

برای اطلاع از نحوه نصب ورق پلی کربنات با ما تماس بگیرید

شماره تماس :

برای اطلاعات بیشتر از مجموعه با شماره های ۳۳۹۳۱۱۶۴-۳۳۹۳۳۰۹۳ -۰۲۱  تماس بفرمایید.

برای بازدید از صفحه اصلی کلیک کنید.

alborzplastomer.ir

برای اطلاعات بیشتر از قیمت با شماره های ۳۳۹۳۱۱۶۴-۳۳۹۳۳۰۹۳ -۰۲۱  تماس بفرمایید.

برای بازدید از صفحه اصلی کلیک کنید.

آدرس وبسایت:

alborzplastomer.ir

 

طلق البرز  محصولات متنوع با کیفیت بالا، قیمتی مناسب و خدمات عالی ارائه مینماید.

در شبکه های اجتماعی ما میتوانید نمونه کار ها و ایده های جالبی که از محصولات ما ارائه گردیده دیدن فرمایید.

blogfa

instegram

linkedin

ورقهای پلی کربنات |پلی کربنات | قیمت پلی کربنات|خرید ورقهای پلی کربنات |نحوه نصب ورق پلی کربنات | اجرای سقف پلی کربنات

دیدگاهی در مورد “هر چیزی که شما باید درباره پلی کربنات (PC) بدانید

  1. حسین گفت:

    سپاسگزارم

  2. محمد مهدی گفت:

    بعد اینا نقطه ضعفی دارند نقطه ضعفشون چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *