شیشه, طلق پلاستیکی, ورق های پلکسی گلاس

طلق پلاستیکی

طلق پلاستیکی طلق البرز

طلق پلاستیکی

ورقه های اکریلیک و پلی کربنات دارای تعدادی ویژگی متفاوت هستند. این دو نوع پلاستیک اغلب در مقایسه با یکدیگر هستند، زیرا آنها به ظاهر مشابه هستند و مواد پلاستیکی که بیشترین استفاده را در بازار دارند استفاده می شود. هر دو دارای مزایا و معایب هستند. به طور کلی، ورقه های اکریلیک درخشان تر است و ورق پلی کربنات قوی تر است. اکریلیک و پلی کربنات هر دو وزن کمتر از نیمی از قطعه شیشه ای قابل مقایسه را دارند اما هر دو آنها از شیشه بسیار قوی تر است. هر دو ماده نیز تمیز کردن بسیار آسان است.

در زیر، ما مزایا و معایب هر یک را تخریب می کنیم و برخی از کاربردهای معمول برای هر نوع پلاستیکی را ارائه می دهیم.

اما قبل از مقایسه و مقایسه پلک کربنات و ورق های اکریلیک در جزئیات، اجازه می دهیم برخی از ویژگی های شناخته شده که برای هر ماده منحصر به فرد هستند را شناسایی کنیم

 

اکریلیک پلاستیک

اکریلیک تحت نام های بسیاری از علامت های تجاری مانند پلکسی گلاس، Lucite، Perspex، Policril، Gavrieli، Vitroflex، Limacryl، R-Cast، Per-Clax، Plazcryl، Acrylex، Acrylite، Acrylplast، Altuglas، Polycast، Oroglass، Optix عرضه می شود. به طور خاص، “پلکسی گلاس” تقریبا به طور متناوب با “پلاستیک اکریلیک” مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که هر محصول علامت تجاری ممکن است ویژگی های کمی متفاوت داشته باشد، هر یک از آنها یک پلاستیک اکریلیک است.

ورق پلکسی گلاس شفاف

 

خواص پلاستیک اکریلیک عبارتند از:

ارزانتر از شیشه و پلی کربنات
17 برابر مقاومت ضربه شیشه ای
92٪ انتقال نور در تمام ضخامت (وضوح بهتر از شیشه)
غیر قابل قبول شدن در زلزله و یا تغییر رنگ از خورشید
ترموپلاستی با دمای کار 180F پیوسته
طول عمر در برابر خراش و دندان
ورقها می توانند صاف باشند
آسان برای برش
گرمای خنک
مفاصل چسب تمیز
سطح درخشان
انواع مختلفی از رنگ موجود است
عرض 48 تا 108 ”
طول 72 “تا 192”
قابل بازیافت

پلی کربنات پلاستیک

پلیکانبنات گاهی اوقات Lexan نامیده می شود (نام تجاری نام GE Plastics) یا Makrolon. یکی از بزرگترین تفاوت های بین اکریلیک و پلی کربنات هزینه آن است. ورق های پلی کربنات می توانند به طور متوسط ​​حدود 35٪ بیشتر از اکریلیک هزینه کنند.

پلی کربنات

ویژگی های پلاستیک پلی کربنات عبارتند از:

250 برابر مقاومت ضربه شیشه ای و 30 برابر قوی تر از اکریلیک
نمرات مقاوم در برابر گلوله در دسترس هستند
88٪ انتقال نور
کمتر سفت و سخت در انواع مختلف قابل انعطاف است
ترموپلاستیک با دمای کار 240F مداوم
سطح پایین اشتعال پذیری
مقاوم در برابر تراشه ها و ترک ها
بسیار مقاوم در برابر اسید و سایر مواد شیمیایی مانند بنزین
ورقها می توانند بدون نگرانی از ترک خوردن غرق شوند
سرد و خم بدون گرم شدن
عرض 38 تا 75 ”
طول از 78 تا 150 ”
در حال حاضر که نگاهی سریع به تفاوت های کلیدی بین اکریلیک و پلی کربنات داشته اید، بگذارید زمان را برای درک اینکه چرا هر ماده دارای ویژگی ها و قابلیت های ویژه است، داشته باشید. محل آشکار برای شروع، ساختارهای شیمیایی و مواد خام است که این پلاستیک های باور نکردنی را تشکیل می دهند.

ورقهای اکریلیک و پلی کربنات ساخته شده از چه هستند؟

پلی کربنات و پلاستیک اکریلیک هر دو پلیمر هستند. پلیمر به سادگی یک ماده ساخته شده از مولکول های مختلف است که در زنجیره طولانی با هم مرتبط هستند. در نتیجه، ظاهر پلی کربنات و اکریلیک، با توجه به انواع خاصی از مولکول هایی که از آنها تشکیل شده است و با هم ترکیب می شوند، احساس و عمل می کنند. این فرایند کلی ایجاد شده به عنوان پلیمریزاسیون شناخته شده است.

پلی کربنات بدون واکنش بین بیسفنول A و فسژن COCl2 تولید نمی شود. از سوی دیگر، اکریلیک توسط سنتز متیل متاکریلات ساخته شده است. متیل متاکریلات معمولا با واکنش استون با سیانید سدیم برای تولید استون سیانوهیدرین ایجاد می شود. سپس با الکل متیل واکنش داده می شود تا نهایتا متیل متاکریلات را تولید کند.

این ها رایج ترین روش ها برای ایجاد این پلیمر ها هستند. با این حال، انواع مختلفی از پلی کربنات و اکریلیک وجود دارد، مخصوصا هنگام ایجاد ورق های پلاستیکی با کیفیت خاص مانند رنگ، غیر انعکاس، ضد استاتیک، فیلتر UV و غیره.

ورقهای پلاستیکی اکریلیک چگونه ساخته می شوند؟

با استفاده از فرآیند شناخته شده به عنوان پلیمریزاسیون فله، مونومر (متیل متاکریلات) و کاتالیزور (معمولا پراکسید ارگانیک) به یک قالب ریخته می شود که برای تولید واکنش که پلیمر پلاستیک اکریلیک را تشکیل می دهد، حرارت داده می شود. سپس ورق های اکریلیک ساخته شده پس از آن درمان می شوند. ورق های اکریلیک نازک را می توان در 10 تا 12 ساعت بهبود داد، اما ورق های ضخیم تر ممکن است چندین روز از زمان درمان نیاز داشته باشند. سپس قالب ها خنک می شوند، باز می شوند و ورقه های پلاستیکی اکریلیک که بلافاصله مورد استفاده قرار می گیرند یا بیشتر برای بهبود کیفیت کلی محصول نهایی مورد استفاده قرار می گیرند.

سلول بتنی و پلیمریزاسیون جامد مداوم دو روش برای ساخت صفحات پلاستیکی اکریلیک است.

سلول بتونی شایع ترین شکل پلیمریزاسیون فله ای است زیرا در ساخت ورق های اکریلیک در ضخامت های 0.06 تا 6.0 اینچ و عرض از 3 فوت تا چند صد فوت می باشد.

روش مداوم پلیمریزاسیون فله ای سریع تر و کارآمدتر است زیرا این کار را می کند

 

برای اطلاعات بیشتر از مجموعه با شماره های ۳۳۹۳۱۱۶۴-۳۳۹۳۳۰۹۳ -۰۲۱  تماس بفرمایید.

برای بازدید از صفحه اصلی کلیک کنید.

alborzplastomer.ir

 

طلق پلاستیکی |طلق البرز تركيبی از نوآوری و كيفيت | فروش طلق پلاستیکی | طلق پلاستیکی شفاف | قیمت طلق پلاستیکی شفاف | طلق البرز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *