ورق های پلکسی گلاس, ورق های پلی کربنات

تفاوت بین اکریلیک و پلکسی گلاس

تفاوت بین اکریلیک و پلکسی گلاس- طلق البرز

مشتریان طلق البرز به طور منظم سوال می پرسیم: تفاوت بین پلکسی گلاس و اکریلیک چیست؟

ما می توانیم پاسخ کوتاهی به این بدهیم که : تفاوتی زیادی وجود ندارد. این به این دلیل است که اکریلیک مخفف پلی متیل متاکریلات است و Plexiglas® یکی از نام های تجاری این پلاستیک است. با گذشت زمان، این نام تجاری به “پلکسی گلاس” تبدیل شده است.

 

پلکسی گلاس

تولید پلی متیل متاکریلات / اکریلات آغاز شده در دهه 1930 بود و برای اولین بار در سال 1936 توسط شرکت آمریکایی روم و هااس به بازار عرضه شد. مواد اولیه اسید سولفوریک، سیانید هیدروژن، متانول و استون هستند. هیچ یک از این ها امن ترین مواد نیستند، اما محصول نهایی کاملا بی ضرر است. پلکسی گلاس آتش میگیرد، اما اگر آن را بسوزانید، هیچ ماده مضری را ایجاد نمی کند. محصولات باقی مانده  آن دی اکسید کربن و آب است.

پلکسی گلاس در برابر حرارت مقاوم نیست بنابراین نمی تواند برای کاربردهای ایمنی استفاده شود. از آنجا که وزن، قدرت و قیمت آن نسبتا پایین است، این پلاستیک اغلب برای لعاب دادن سطوح بزرگ مانند صفحات باد و سر و صدا استفاده می شود. به دلیل قدرت بالای  آن، پلکسی گلاس به طور گسترده  در آکواریوم ها و استخرهای بزرگ در باغ وحش ها مورد استفاده قرار می گیرد. که به ضخامت شیشه تا 30 سانتیمتر نیاز دارد، ولی اگر در این کار از شیشه معمولی استفاده شود، شفافیت خیلی پایین خواهد بود و علاوه بر این، شیشه ها خیلی سنگین خواهند بود.

 

حتما بخوانید: لوله پلی کربنات

حتما بخوانید: ورق پلی کربنات


دو نوع اکریلیک وجود دارد : ریخته گری و اکسترود شده

دو نوع از پلکسی گلاس در دسترس هستند: انواع ریخته گری و اکسترود شده. نسخه ریخته گری پس از فرآیند تولید به یک ورق مسطح تبدیل شده است. نوع اکسترود شده پس از ریختن به ضخامت نازک تر تبدیل می شوند. هنگامی که ضخامت کاهش می یابد، سطح ورق افزایش می یابد، و باعث می شود ورق اکریلیک بزرگتر شود. مضرات آن ، این است که تنش در مواد ورق افزایش می یابد، در طول پردازش ورق اکسترود شده به راحتی شکسته می شود. به اصطلاح “پلکسی گلاس ”  همیشه مقاوم نیست، مهم است که بدانید که این مواد به عنوان شیشه استفاده می شود.

 

برای اطلاعات بیشتر از قیمت با شماره های ۳۳۹۳۱۱۶۴-۳۳۹۳۳۰۹۳ -۰۲۱  تماس بفرمایید.

برای بازدید از صفحه اصلی کلیک کنید.

آدرس وبسایت:

alborzplastomer.ir

 

طلق البرز  محصولات متنوع با کیفیت بالا، قیمتی مناسب و خدمات عالی ارائه مینماید.

در شبکه های اجتماعی ما میتوانید نمونه کار ها و ایده های جالبی که از محصولات ما ارائه گردیده دیدن فرمایید.

blogfa

instegram

linkedin

ورقهای پلی کربنات |پلی کربنات | قیمت پلی کربنات|خرید ورقهای پلی کربنات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *